Deborah – Vek posvećenosti lepoti Imperija lepote

Priča o nastanku jedne od najpoznatijih italijanskih kozmetičkih robnih marki, Deborah, zvanično počinje 1903. godine, kada su Đovani Batista i Kornelio Boneti u Parizu osnovali Bonetti Frères, „ovlašćenu i predstavničku agenciju za distribuciju širokog asortimana robe, posebno farmaceutskih proizvoda“. Krajem 1910. Bonetti Frères širi se na italijansko tržište, otvarajući ogranak u Via Larga, u centru Milana.
Od farmacije do kozmetike: Diadermina krema (1903-1953)

Nakon Prvog svetskog rata, firma Bonetti Frères postepeno pomera svoj fokus sa medicinskih proizvoda na kozmetiku. Ovakav razvoj događaja usledio je zahvaljujući uspehu Diadermina kreme, koja krajem 1920-ih i početkom 1930-ih godina prelazi iz sveta farmacije u svet lepote.

Nije bilo potrebno mnogo vremena da kozmetika i moda postanu neraskidivo povezane, zahvaljujući ključnim ličnostima poput kreatorke Gabrijele Koko Šanel koja je postala vrhunska vladarka oba sveta. Uporedo je došlo i do uspona srednje klase koja više nije posmatrala kozmetiku kao društvenu „masku“ koju je trebalo odbaciti ili kao način maskiranja svog identiteta, kao što je bio slučaj u prošlosti. Šminkanje postaje izraz napretka.

Ova tiha revolucija zahvatila je i Italiju. Uprkos preovlađujućoj propagandi između dva svetska rata koja je isticala ulogu žene kao supruge i „roditeljke nacije“ čije jedino zadovoljstvo treba da bude unutar njenog doma, došlo je do sve veće rasprostranjenosti novih i radikalno drugačijih stavova.

Međunarodne zvezde poput Beti Dejvis, Olivije de Havilend, Margaret Lindsej i Anite Luis, kao i italijanskih glumica Andreine Pagnani, Paole Borboni i Ane Manjani, dobile su dozvolu od svojih filmskih studija da reklamiraju Diaderminu koja je počela da se prodaje u prepoznatljivoj aluminijumskoj posudi. Ovu kremu promovisala je i slikarka Tamara de Lempicka.

U međuvremenu, novi proizvodi za masovno tržište počeli su da se proizvode u tri fabrike firme Bonetti Frères. U Italiji, presovani puder počeo je da se proizvodi i reklamira pod brendom Diadermina 1935, a narednih godina usledili su pasta za zube, talk, kakao puter…

„Demokratizacija lepote“ (1953-2015)

Prvi proizvod s imenom Deborah pojavio se 1962 – nova maskara imala je revolucionarnu formulu koja je označila prelazak sa stare blok maskare na maskaru sa štapićem koju su do tada prodavali samo luksuzni brendovi.

Tokom godina, asortiman je postao bogatiji za ruževe, pudere za lice i druge proizvode. Bio je to osvit Deborah ere.

Novi brend utemeljio je i novu misiju: pružiti svim ženama mogućnost da kupe kvalitetnu kozmetiku po pristupačnim cenama.

U decenijama koje su usledile, Deborah uplovljava u svet mode, uspostavljajući tokom ’70-ih vezu sa vodećim prêt-à-porter kućama, uključujući Kriciu i Versaće, a stupajući i danas u partnerske odnose sa dizajnerima međunarodne slave poput Đovanonija i Trimarčija. Time se decenijama sticano znanje, ovekovečeno u jednoj od najkompletnijih biblioteka u Evropi sa literaturom iz oblasti farmacije i kozmetike, upotpunjuje vrhunskim dostignućima modne industrije i dizajna.
Osnovni principi kojima se Deborah rukovodi su: sigurnost proizvoda, inovacija, stil života, koji se ogleda u neprekidnoj težnji da se ženi učini svaki dan lepim i uzbudljivim pružajući joj prava mala umetnička dela za kozmetičku torbicu.