Guerlain – Dva veka magije Imperija lepote

Guerlain – Dva veka magije

 

Sa stažem od 170 godina Gerlen je jedna od najstarijih parfimerijskih kuća na svetu. Prosto je zamamno kad znate da koristite parfem koji se koristio još pre dva veka i koji se pravi po gotovo istoj recepturi godinama unazad. Za razliku od drugih, Gerlen nije samo ogranak neke modne kuće. Gerlen je imperija za sebe.

 

2

 

Tri generacije majstora

Sve je počelo 1828. godine kada je Pjer Fransoa Paskal Gerlen otvorio prvu parfimeriju u Rivoli ulici u Parizu. Pjer Fransoa je bio vlasnik, ali i majstor zadužen za izradu parfema. U tom poslu najveću podršku su mu predstavljali njegovi sinovi, Eme i Gabrijel. Sredinom 19. veka parfeme Gerlen počinju da koriste gotovo sve evropske kraljevske kuće.

Gerlen je zadržao glamur i stil s kraja 19. veka, pa je i poseta njihovoj prodavnici na Šamp Elizeu svojevrsno hodočašće u Bel Epok eru. Gerlen je ostao dosledan izvornom stilu parfema od pre dva veka. Era lepote, kreativnosti, kankana, kabarea i bioskopa zadržala se do danas u Gerlen proizvodima. Kuća Gerlen brižljivo neguje davno izdefinisan stil. Mnogi kritičari mode i mirisa smatraju da je kuću Gerlen i njihove parfeme teško svrstati u neki poseban tip jer su toliko jedinstveni da zapravo čine tip za sebe.

 

Parfem kao forma sećanja

 

Od svog nastanka do danas kuća Gerlen je kreirala 626 parfema. Oko 80% sastojaka su prirodni. Gotovo svi Gerlen parfemi sadrže notu vanile i ćilibara u magičnoj razmeri. Parfimeri su proputovali svet kako bi pronašli prave elemente za svoje proizvode. Potraga za novim cvetom, novim voćem ili novim začinom bila je ultimativni cilj. Sastojci se donose iz Maroka, Tunisa, Nepala, Jemena, Sicilije, sve u cilju pronalaska nove inspiracije, dostojne ove kuće. Vrhunski parfem-majstori uspevaju da u kapi parfema dočaraju ceo jedan dalek svet ili neki specifičan trenutak, kao što je letnja kiša na Siciliji. Ta kap je „najintenzivnija forma sećanja“, kako je tvrdio Žan-Pol Gerlen, poslednji parfem majstor porodice Gerlen. Parfem je kao nevidljiva odeća koja omogućava ženama da otkriju najintimniji deo sebe, svoju senzualnost i svoj tip. Gerlenovi su smatrali da dobar parfem ne čini broj iskorišćenih sastojaka, već dobra kombinacija istih. Žan-Pol Gerlena su smatrali Markom Polom esencijalnih ulja jer je proputovao svet u potrazi za novim inspiracijama. On je bio poslednji čuvar porodične „Biblije mirisa i kombinacija“, a bio je poznat po tome što je mogao da razlikuje gotovo 3.000 mirisa.

2a

Prvi globalno popularni hit bio je parfem Jicky kreiran 1889. godine. On se smatra prvim modernim parfemom. Iako je inicijalno lansiran kao ženski parfem, postao je popularan i kod muškaraca i tako se istakao kao prvi uniseks parfem. Već 1906. godine stiže Apres L’Ondee, u prevodu: posle letnjeg pljuska, parfem koji je kombinacija je irisa, ljubičica i ruža i miriše na bombone i mokar kamen. L’Heure Bleu, odnosno: tužni čas, kreiran 1912. godine, melanholična je nota koja miriše na bademe i kolačiće, inspirisana nadolazećim ratom. Parfem Mitsouko iz 1919. godine, nazvan po junakinji knjige „Bitka“ Kloda Ferea lansiran je u cilju proslave kraja Prvog svetskog rata i omaž je jednoj neobičnoj ljubavnoj priči. Njena flašica je poput flašice parfema L’Heure Bleu i zato je po mišljenju mnogih ona vedrija verzija ovog parfema. Najpoznatiji od svih Gerlen parfema je parfem Shalimar, dizajniran 1925. godine. Parfem je dobio ime po persijskoj bašti u Lahore oblasti, u današnjem Pakistanu koju je izgradio šah Džahan slaveći svoju ljubav prema ženi. Shalimar na sanskritu znači: hram ljubavi. To je jedan od najprodavanijih parfema i kombinacija je somota, limuna i vanile. Poslednja kampanja za Shalimar urađena je sa Natalijom Vodianovom, najtraženijim modelom današnjice, simbolom trenutne mode. Neki tvrde da je Shalimar upravo prvi parfem orijentalnog mirisa, inspirisan velikom ljubavnom pričom, koji svake godine iznova osvaja generacije mladih devojaka. Najnoviji parfemski hit Gerlena nosi provokativno ime My Insolence.

 

 

Bočice kao blago

 

Gerlen parfemi su upakovani u fantastične bočice koje mogu da budu i poklon sam za sebe. Većinu je kreirao Rejmond Gerlen i kuća Bakara. Od 1975. Gerlen bočice dizajnira vajar Robert Granai, koji je radio čuvenu bočicu za Samsara parfem i pakovanje za Issima kreme. Najpoznatije su flašice u obliku kornjače, puža, leptir mašne. Dizajn bočica je inspirisan najrazličitijim stvarima, nekada je to priroda, a nekada su to gradovi sveta, pa duguljaste staklene flašice asociraju, recimo, na oblakodere Njujorka. Pa ipak, najpoznatija je flašica sa pčelicama, rađena za L’Eau Imperial, kraljevsku vodu, čija je luksuzna verzija pravljena od zlata, tako što je svaka pčelica bojena ručno, zlatnom bojom.

 

Sve od prvog parfema Eau de Cologne Imeprial pa do ovogodišnjeg parfema Insolence, Gerlen opčinjava svet svojim kreacijama. Tradicija od 170 godina stavlja Gerlen pred veliki izazov – treba predstaviti tradiciju, ali biti i inovativan, treba ići u susret budućnosti, biti spreman. Kao veliki poznavalac i stari majstor, Gerlen uspeva da odoli konkurenciji i da ne odstupi od svog inicijalnog koncepta. Gerlen parfem-majstori ljubomorno čuvaju tajnu svojih sastojaka otkrivajući da je osnova skoro svih parfema kombinacija bergamota i vanile, koja je postala i njihov zaštitni znak. Bergamot je iz Kalabrije, jasmin i sandalovina iz Indije. Čak 150 kilograma bergamota je potrebno za 150 kapi esencijalnog ulja.

 

Meteori lepote

 

Sad već davne 1987. godine Gerlen je ponovo zasijao sjajem inovatora kada je lansirana mejkap linija Meteorites, čuvena linija šarenih kuglica koje su osvojile svet. Šarene pastelne kuglice daju licu perfektan izgled, a hiljadu boja se spaja u onu jednu nijansu koja vam baš tada odgovara. Pink boja licu daje zdrav izgled, zelena umiruje crvenilo, lila privlači svetlost, zlatna unosi sjaj. Ove kuglice su od avangarde postale pravi šminkerski mit i ikona stila.

Pored parfema i šminke, Gerlen proizvodi i preparate za negu lica i tela vrhunskog kvaliteta. Baš kao i kod parfema, luksuzno pakovanje je svojevrsni znak prepoznavanja. Linja proizvoda za negu lica sa ekstraktom korena orhideje nastala je nakon sedmogodišnjeg istraživanja oko 30.000 postojećih vrsta. Naučnici iz Gerlena uspeli su da izoluju četiri orhideje koje sadrže jedinstvene biološke elemente. Ti elementi su izdvojeni da bi se kreirao ekstrakt orhideje Imperiale koji je pretočen u liniju proizvoda ORCHIDEE IMPERIALE. Svi proizvodi te linije pružaju kompletnu negu i zadovoljavaju i najzahtevnije potrebe i akcije u borbi protiv starenja, potpuno usmeravajući svoje kapacitete na usporavanje tog procesa.

Gerlen je kuća koja opčinjava svojom tradicijom, raznovrsnom ponudom i kvalitetom svojih proizvoda. Njihovi parfemi nose u sebi ono što je bilo najbolje u jednoj od najveselijih epoha u istoriji kulture. Iako svojim notama nekada oslikavaju i melanholične dane čovečanstva, u osnovi Gerlen parfemi slave život i uspevaju da u jednoj kapi prenesu radost malih stvari – kapi kiše, miris bašte u rano prolećno jutro, miris limunovog drveta, ruže iz Damaska, miris vanile, miris kolača od badema, miris sutona. Jednostavno magično!