Imperija lepote: Calvin Klein Imperija lepote

Modna kuća Calvin Klein u 2018. godini proslavlja pola veka postojanja. Priča o nastanku ovog svetskog brenda počinje na Menhetnu, u malom ateljeu u hotelu York. Kelvin Klajn, tada još mladi i neafirmisani kreator, uz finansijsku pomoć svog prijatelja iz detinjstva, Berija Švarca otvara svoj prvi modni studio. Ovo zvučno ime vrlo brzo postaje sinonim za visoku modu, glamur i neprevaziđenu klasiku.

Pre sopstvenog biznisa koji je pokrenuo, Klajn je radio u modnoj industriji kao pomoćnik u kompaniji koja se bavila izradom haljina, a kasnije je radio i za čoveka koji je pravio kapute. Ti poslovi nisu bili ono za čim je tragao i gde je sebe pronalazio. A koliko je u životu važan faktor sreće svedoči i njegova priča! Naime, jedan klijent je greškom ušao u njegov atelje i napravio porudžbinu od pedeset hiljada dolara! Klajn je u tome prepoznao šansu za uspeh i uložio je novac u materijale i svoje ideje je pretvorio u stvarnost. Od tada ovaj brend vrtoglavo osvaja tržište širom sveta. Nakon samo godinu dana počeli su da ispisuju istoriju našavši se na naslovnoj stranici prestižnog modnog magazina Vogue.

Prva modna revija koju je Calvin Klein održao bila je u aprilu 1970. godine. Modni kritičari su u tih 50 predstavljenih komada prepoznali pravi talenat koji može da se priključi ostalim imenima na Sedmoj aveniji. Predstojeća decenija napornog rada i truda se isplatila. O tome svedoče i iznosi na bankovnim računima koji su godišnje dostizali cifru i do trideset miliona dolara. Ovakav uspeh bio je samo motivacija za dva prijatelja koji su se upustili u izradu donjeg veša, cipela, krzna i aksesoara.

Nakon što je učvrstio svoje ime na listi planetarno poznatih dizajnera, Kelvin Klajn je rešio da se oproba u nečemu novom. Lansiranjem linije džinsa, koji je kao inovaciju imao njegovo ime na zadnjem džepu, on preuzima tron u svetskoj proizvodnji, a angažovanjem atraktivnih modela koji su pozirali u provokativnim pozama stvara editorijale za pamćenje. Sa erom supermodela devedesetih godina, rasla je i multimilionerska imperija Calvin Klein. Naredni spektakularni potez ove modne kuće bili su gigantski bilbordi sa popularnim Markom Volbergom i Kejt Mos u donjem vešu. Upravni tim kompanije je tada prigrlio parolu da seksipil najbolje prodaje. Naravno, brend preuzima jedno od vodećih mesta i na ovom polju.

Neutralne nijanse, svedeni i minimalistički krojevi postali su favorit u svakodnevnom životu, ali i na crvenom tepihu mnogih holivudskih zvezda poput Gvinet Paltrou, Eme Votson, Dajane Kruger, Rajana Felipea i mnogih drugih.

Kada je zasigurno osvojio svet svojom odećom, Klajn je poželeo i više od toga. On je uspeo da redefiniše svet mirisa svojim parfemima koji odišu smelošću i mladalačkim duhom. Od kada je pokrenuo svoje revolucionarne parfeme, CK, Obsession i Eternity, ne prestaje da nas oduševljava na tom polju. On je bio lider novog trenda, uniseks parfema inspirisanih jednakošću mladih muškaraca i žena. Svaki njegov parfem ima svoju priču i oslikava duh dekade u kojoj je predstavljen. Kada je kreirao parfem Obsession, želeo je nešto direktno, senzualno i provokativno što reprezentuje način na koji on vidi žene. Calvin Klein nam je pokazao kako su dobar marketing, upečatljive, smele, pa i prilično kontroverzne kampanje jedan od faktora koji sami prodaju proizvod. Ko reskira – profitira.

Pre 25 godina pojavio se čuveni Obsession parfem Kelvina Klajna, praćen kampanjom koju su radili Kejt Mos i fotograf Mario Sorenti, tada zaljubljeni mladi par koji je tek odškrinuo vrata svetske slave. Njihova ljubav i opuštenost, život bez pritiska, intimnost koju su delili na setu upravo je ono što karakteriše ovu kampanju. Nostalgična reinterpretacija Obsession parfema poigrava se našim čulima. Mešavina pamćenja i želje, prošlosti i sadašnjosti, budi nam sećanja na prvobitni miris ovog parfema, ali ga zamagljuje svojim novim dodirom. U srži ideje je sećanje na bivšu ljubav pokrenuto osećajem druge osobe na našoj koži. Iako su polovi sada raslojeni, prepoznaje se tradicionalni miris muškarca i žene. Ženska mirisna nota bazirana je na beloj lavandi isprepletana kremastim mošusnim mirisom koji daje pečat senzibilnosti. Crna vanila u muškom parfemu sa primesama šumskih mirisa stvara osećaj napetosti između ženstvene melodičnosti i muške snage.

Nina Adžić


Proizvodi