Imperije lepote: Bottega Veneta Imperija lepote

>Nedelje mode širom sveta donose nove kolekcije, nove stilove i nove Instagram zvezde. Ono što je nepromenljivo iz sezone u sezonu jeste činjenica da je brend Bottega Veneta uvek prisutan i da svaki put izgleda sve bolje. Bez obzira da li ste zaljubljeni u modu ili tek povremeno prelistavate magazine ili fashion stranu Instagrama, njihove kreacije su vam sigurno zapale za oko.

Brend postoji preko 50 godina, a rođen je u gradu Vićenca. Njegovo ime, koje već samo po sebi deluje prefinjeno, zapravo znači venecijanska radnja, a prevashodno je zamišljen kao mesto na kome se prodaje luksuzna kožna galanterija. Kako bi razvili svoju posebnost u odnosu na konkurenciju, osmislili su poseban intercciato dizajn, karakterističan za mnoštvo njihovih prozvoda. Baš taj talasasti momenat izrade kože je ono što je postavilo BV u sam vrh najprepoznatljivijih proizvođača modnih dodataka.
Sedamdesetih godina prošlog veka, kompanija se oglašavala sloganom kada su dovoljni samo vaši inicijali i bila je omiljena među pripadnicima svetskog džet-seta poput Džeki Kenedi i Vorhola, koji je o brendu snimio i kratki film.
Nakon brzog uspona, usledio je i kratki pad, što je iskoristila grupa Gucci kako bi brend stavila pod svoje okrilje. Tadašnji kreativni direktor Gucci-a, Tom Ford angažovao je iskusnog kreativca Tomasa Maiera kako bi kuća dobila svežu kreativnu krv.

Priča je opet krenula od početka, sa potpuno svežim i inovativnim pristupom koji je osmislio Maier. On je odbacio ogromni logo a još više istakao intercciato momenat u želji da kreira proizvode čiji je glavni moto bio – luksuz. Početkom dvehiljaditih, brend je izbacio prvu žensku a zatim i mušku ready to wear kolekciju, a potom se fokus proširio i na proizvodnju nakita i nameštaja. Bottega Veneta je 2016. godine proslavila 50 godina postojanja, sa Maierom koji je tada već petnaest godina kreativni direktor. Prošle godine, došlo je do kreativne smene, pa ga je nasledio talentovani Daniel Lee.
Ove godine, BV dominira sa svojom clutch torbom i cipelama sa kockastom petom. Robne kuće sa luksuznom robom konstantno naručuju nove količine pošto ovi komadi ne opstaju na rafovima duže od jednog dana. Deluje da Lee zna nešto što drugi ne znaju, jer je već očigledno da je u sezoni jesen zima 2019/2020. mnoštvo kreatora bilo inspirisano baš njegovim dizajnom čije su slike objavljene još prošlog decembra.
U naredno proleće Bottega Veneta ulazi kao nov, redefinisan brend. Lee nas poziva da se ogrnemo u trench mantile, kožne suknje i kombinezone sa asimetričnim detaljima. Ponovo koračamo na četvrtastim štiklama. ali i u mokasinama sa otvorenim prstima, dok u rukama nosimo njihove neponovljive jastučaste i pletene torbe.
Kako odoleti tolikoj originalnosti?