Kad ulica postane modna pista U fokusu

Legenda kaže da je 2007. godina označena kao godina rođenja Street style-a. Sve je počelo blogom The Sartorialist čiji su autori uhodili dobro obučene ljude po ulicama, želeći da prenesu kako se nose stvarni ljudi. Moda kakvu smo znali, ona prava, iz časopisa i sa modnih revija, prestala je da postoji i preselila se na ulice gradova širom sveta.

Jedanaest godina kasnije, svet se oblači isključivo prema pravilima koje nameće ulična moda. Skloni smo da verujemo da se čak i poznati kreatori smucaju po ulicama u potrazi za inspiracijom ili da vise na portalima koji izbacuju rekrodan broj slika dobro obučenih, stvarnih ljudi. Možda je baš taj momenat stvarnog ono što je uličnu modu učinilo fenomenom 21. veka.

Da li želimo da sjajne modne kombinacije umesto na anoreksičnim manekenkama gledamo na nesavršenim ljudima kakvi smo i mi sami? Da li nam odeća izgleda dostižnija ako je promoviše neko ko je uslikan dok se vraća sa posla posle osmočasovnog radnog vremena? Da li smo hrabriji da ponesemo neki outfit koji odskače ako je to uradio neko drugi, ko je preživeo dan tako odeven? Verovatno su odgovori na ova pitanja potvrdni.

Premda uličnu modu možemo pronaći na svakom koraku, postoje dva mesta koja slove za stecište onih koji žele da budu slikani i postovani na neki od bezbroj modnih sajtova. U pitanju su pariski Jardin de Tuileries i njujorški Lincoln Center gde u svako doba dana možete naleteti na horde fotografa i turista sa Ajfonima, željnih da budu prvi koji će slikati, okačiti, a potom imitirati objekat sa fotografije. Zvuči zaista sumanuto, ali kad znamo da kreatori obasipaju poznate ličnosti odećom za svaki dan, onda čak i paparaco fotke imaju vrednost modnog editorijala.

Street style je poslednjih godina iznedrio ogromnu količinu self-made zvezda, sasvim običnih ljudi koji imaj usvoj blog ili Instagram nalog. To zapravo znači da svako ko iole ima stila može da angažuje svoj tim za slučajno slikanje na ulici, a posle određenog broja pratilaca i pregleda, njegov sajt postaje neka forma lifestyle magazina, što ga vodi do pozicije potencijalnog brend ambasadora, a najčešće i dizajnera. Poznati hoteli i rizorti, šamponi, četkice i ostala bratija su poželeli svoj deo kolača, pa novi selebritiji danas na ulicama reklamiraju sve od igle do lokomotive, uživajući pritom za sve pare. Chiara Ferragni je klasičan primer sjajne karijere i milionskih iznosa koje zarađuje na račun street style priče. A možda su naše bake bile vidovite kada su nam govorile da se bez šminke i lepe odeće ni đubre ne baca…