Kako preživeti postputnu depresiju? Hrana za glavu

Nakon mnogih gripova, virusa i epidemija sa kojima smo se izborili, još jedna boljka zahvatila je Srbiju. PPD ili postputna depresija. U svojoj punoj snazi ona se javlja od jula do septembra i ne zaustavlja se na teritoriji Balkana, već ima svetske razmere. Svi su joj podložni, a njeni simptomi se ogledaju u odsutnosti, gledanju u prazno, neshvatanju razloga za život, kancelarijskom klaustrofobijom i željom da prodamo sve i otvorimo bar na plaži.
Kako preživeti postputnu depresiju i načiniti vreme u gradu i na poslu, nakon odmora, podnošljivim?
Za početak, držite se što dalje od ljudi koji nisu bili sa vama na odmoru. Nerviraće vas što ne razumeju vaše nove interne šale, što nemaju iste asocijacije kao vi kada čuju Bebi Dol i što im vaše novonastale uzrečice predstavljaju samo skup reči bez značenja. Ne razumeju da se vama na odmoru sve potrefilo i da vas je sam bog pogledao.
Zatim, prvih nedelju dana nakon povratka, svaki dan pročitajte makar po jednu stranicu putnog dnevnika koji ste pisali zajedno sa vašim prijateljima. To će vas makar na kratko vratiti na letnje meridijane i oživeti trenutke koje je bilo vredno zabeležiti. A ako ne pišete dnevnik na putovanjima, počnite! Postaće to vaši geografski udžbenici kojima ćete se uvek rado vraćati.
Naravno, jedan od ultimativnih lekova protiv PPD-a jeste da putovanje produžite. Doduše, tako ste samo kupili vreme i odložili rešavanje problema za kasnije, ali to uopšte nije loše kada je ova vrsta problema u pitanju. Tako smo došli do zaključka da je jedini sigurni način da izbegnete PPD da na putovanje uopšte i ne odete. Ali, on je ujedno i najgluplji.
Zato su znatno kreativniji saveti mojih saputnika koji uključuju konzumiranje etanolskih napitaka kako bi se seta pretvorila u smeh, kao i planiranje novih putovanja kako bi se PPD pretvorio PPO – pretputni optimizam.
Za sve ostale savete kontaktirajte sa Nadom Macurom. A već znate da će vam ona reći da se dovoljno hidrirate. Šta god da je problem.

Maša Vučkovič