Lista kozmetičkih klasika U fokusu

Ogromno ubrzanje ostavlja trag i u kozmetičkoj industriji. Svake sezone na policama parfimerija pojavljuju se novi parfemi, kolekcije šminke i najnovija generacija krema. Međutim, u moru noviteta postoje i oni proizvodi koji su prošli test vremena. To su oni klasici koje volimo decenijama, a koji su svoju dugovečnost zaslužili naravno kvalitetom

Kada je Koko Šanel početkom dvadesetog veka odlučila da kreira parfem, objasnila je parfimeru Ernestu Boa, da želi “parfem koji miriše na ženu, a ne na cvet”. On je napravio jedistvenu mirisnu kompoziciju koja je pored cvetnih nota imala u sebi i aldehide, sintetičke supstance koje su Ernesta podsećali na ledeno jezero. Tako se rodio najpoznatiji parfem na svetu Chanel No 5, kog je sujeverna Koko predstavila svetu 5. maja 1921. Od tada je ovaj klasik suvereno vlada našim srcima.

Inspirisan ljubavnom pričom indijskog vladara koji je svojoj voljenoj ženi podigao Tadž Mahal, Žak Guerlain 1925. godine kreira čuveni Shalimar, parfem koji miriše kao vrtovi ljubavi. Ovaj neverovatni miris nedavno je dobio novu, redizajniranu flašicu koju je osmislila Džejd Džeger, a na proleće u parfimerijama pojaviće se i njegov naslednik Shalimar Parfum Initial – miris želja, radosti i čulnosti, u bočici koja oblikom podseća na tradicionalno izdanje.

Kada se kaže Hugo Boss podrazumeva se nepogrešiv klasični stil. Jedan od najboljih muških parfema ove kuće, Hugo Boss Bottled je pravi sažetak Boss stila. Savršeno uklopljene citrusne note u topu parfema idealno se slažu sa kedrovinom i vetiverom u bazi. Parfem za pravu gospodu.

Kada je šminker i vlasuljar ruske carske porodice, Max Factor pravio svoju kompaniju, verovatno nije pretpostavljao da će stvoriti najmoćniju make-up imperiju na svetu. Šminka sa potpisom Max Factor ima svoje fanove širom planete, koji decijama kupuju i vole njihovu šminku. Cream Puff puder i Pan Stick korektor sada su već u svojim šezdesetim godinama (prvi put su izbačeni na tržište 1948. odnosno 1953. godine), ali im žene širom sveta idalje poklanjaju svoje poverenje.

Shiseido Eudermin losion, proizveden je daleke 1897. U to vreme većina kozmetičkih proizvoda bila bazirana na prirodnim sastojcima i tradicionalnim recepturama, ovaj preparat japanske kozmetičke kuće napravljen po naučnoj fornuli zasnovanoj na teoriji zapadnjačke farmacije. Oslanjanje na zapadnu tradiciju vidi se i u grčkim korenima naziva eu-dobro i derma-koža. I danas on se crveni sa rafova najluksuznijih parfimerija svetskih metropola, a ima ga i u Srbiji.

Među šminkom koju volimo više vekova nalazi se i ona sa potpisom francuske kuća Bourjois. Njihove male okrugle mono sneke, u damskim torbicama su još od 1863. godine.