Na modnom Olimpu – Hamish Bouls Hrana za glavu

Hamish Bouls oduvek je želeo da bude deo modne priče. Ovaj poznati novinar je jedan od onih zbog kojih je Američki Vogue modna Biblija, ali njemu to kao da nije dovoljno, on želi da bude deo istorije. Boulsova modna kolekcija vintage komada jedna je od najvećih na svetu, i kao takva će jednog dana edukovati buduće generacije o najvećim modnim vizionarima našeg vremena.

Poznati novinar je rodjeni Londonac, iz ugledne i obrazovane porodice, pa je njegov logični izbor bila škola Saint Martins. Od sredine osamdesetih je polako napredovao na različitim pozicijama u Harpers Bazaru, da bi se početkom devedesetih obreo u Vogue-u, kada je i počeo da sakuplja odevne predmete na kojima bi mu pozavidela svaka žena na planeti.

Bolus je još kao dečak bio zapanjen lepotom  kreacija koje je vidjao u Britanskom Vogue, ali je tek u zrelijim godinama sebi mogao da priušti ovo što danas smatraju najimpresivnijom modnom  kolekcijom, koja okuplja imena od Frederick Wortha do današnjih modnih čarobanjaka. I dalje se seća  svoje prve ozbiljne vintage kupovine, haljine Balensiaga koja i danas ima posebno mesto u kolekciji. 40 godina kasnije, Hamish Bouls poseduje preko 4000 komada, uskladištenih na tajnim mestima širom Njujorka.

Slikanje njegove kolekcije za Vogue, bio mu je jedan od najuzbudljivijih , ali i najtežih zadataka do sada. Biranje deset komada koji bi bili predstavljeni čitaocima, bio je zahtevan posao, a sam Bouls je bio na Solomonovim mukama, pa je morao da angažuje pomoć stručnjaka, koji su odevne predmete dovodili u stanje kao da su tek izašli iz ateljea velikana kao što su Coco Chanel, Dior ili Balmain. Bouls govori o tome kako je osećao da izdaje ostale svoje komade (Charles james iz 1952-ge, Lucile iz 1922, poslednju McQueen kolekciju…) dok je birao one koji će se naći u oktobarskom Vogue. Samo snimanje bilo je zanimljivo svima koji su na njem uučestvovali, a ponajviše Boulsu, koji veoma retko ima priliku da dodje u dodir sa svojom kolekcijom, čuvanom u posebnim uslovima, koja svetlost dana ugleda samo za prilike snimanja ili izlaganja.

Mia Uzelac