Na modnom Olpimu Rei Kawakubo Trendovi

Misterija je krucijalna za sve ono što je zanimljivo, rekla je jednom Mijuča Prada. Ovu izreku je čula i dobro zapamtila Rei Kawakubo, jedna od najpopularnijih svetskih dizajnerki, poznata po tome što se već decenijama ne pojavljuje često u javnosti. Ukoliko želite da me upoznate, pogledajte moju odeću, rekla je i ušla u istoriju.
Rođena je u Tokiju kao najstarija od troje dece u porodici intelektualaca i boraca za ženska prava. Studirala je lepe umetnosti i literaturu, pa je tako stekla usmrenje ka estetici po kojoj je poznata. Prvi poslovi su joj bili u marketingu u tekstilnoj industriji, a potom je bila stilista. Posle samo nekoliko godina, hrabro je zakoračila u modu sa uniseks brendom Comme des Garçons, čije ime zapravo znači Kao neki momci. Posle samo tri godine rada u Japanu, ovorila je radnju u Parizu i odmah privukla pažnju svojim antimodnim pristupom. O počecima karijere Rei je govorila kao o kretanju sa nule, prikazivanju nečega što nikada do sada nije rađeno. Iako papreno skupe i dostupne isključivo u crnoj, beloj i sivoj boji, njene kreacije su se prodavale širom Japana u čak 150 radnji. Njeni kupci su, zbog kolorita odeće, bili nazivani vranama, dok je u Parizu Kawakubo stil bio nazivan Hirošima šikom. Širenje na druga tržišta pomalo je ublažilo njene stavove o bojama, pa je pristala da donekle proširi paletu.
Kreatorka u svakom trenutku želi da bude involvirana u sve aspekte biznisa, pa čak i u dizajn prostora radnji. Njen pristup je privukao pažnju i drugih popularnih dizajnera, poput Mekvina, Done Karan i Gotjea, koji su oduvek isticali specifičan kreativni stil i autentičnost koji se prožimaju sa svakim komadom brenda Comme de Garcons. Ipak, Kawakubo nikada o sebi nije mislila kao o ikoni, niti kao o selebritiju, pa je takva ostala i do danas. Tokom vremena je sarađivala sa imenima poput Fred Perry, Levi’s, Converse All Star, Speedo, Nike, Moncler, Lacoste, Cutler and Gross, Chrome Hearts, Louis Vuitton, Supreme, H&M-om. Bila je idejni tvorac Dover uličnog marketa, koncept radnje koja okuplja otkačena imena mode. Prošle godine dizajnerka je dobila jedno veliko priznanje – izložbu u Metropolitan muzeju, kao svojevrsnu zahvalnicu na uticaj koji je izvršila na mnoge ključne modne igrače.
Premda se o njoj malo zna, poznato je da je bila u ljubavi sa još jednim modni čudakom Jamamotom, a po okončanju veze udala se za Adriana Džofa, CEO-a njenog brenda. Slobodna i nezavisna, čak i u ovom segmentu, Kawakubo je odabrala da sa svojim partnerom živi – na različitim kontinentima.

Mia Uzelac