Neprolazna lepota: Monika Beluči Hrana za glavu

Po mišljenju Monike Beluči ljubav i seksulanost su pitanje energije a ne godina. Beluči prkosi vremenu, ali i stereotipima i ponovo zavodi gledaoce svakom ulogom. Jedina je pedesetogodišnjakinja koja je dobila ulogu Bondove devojke u filmu Sema Medeza Spektra. Za sebe tvrdi da je stidljiva, pa se mnogi pitaju šta bi tek bilo da nije.

Monika Beluči je počela karijeru kao model, u ranim tinejdžerskim godinama. Brzo je postala muza kuće Dior i kreatora Dolčea i Gabane. Na najbolji način pomogla je brendu D&G da prikažu italijanski stil i da spoje tradiciju s modernim izrazom.

Lepota je slavnoj glumici otvorila vrata filma. Smatra da to nije bilo dovoljno za dugu karijeru koju je ostvarila. Početkom devedesetih se, posle uloge u filmu Apartman, preselila iz modelinga u industriju filma. Tada je upoznala i svog drugog muža, francuskog glumca Vensana Kasela.

Karijera je vodila kroz različita ostvarenja: od Matrixa ili Stradanja Isusovog do Mlečnog puta Emira Kusturice. U svakom od tih filmova Beluči je igrala markantne žene, predmet muške opsesije, želje, ali i nasilja.

Beluči smatra da joj je lepota smetala na početku karijere. Smatrali su je za lepu, ali glupu. Trebalo joj je vremena da predrasude preokrene u svoju korist. Naučila je da lepotu korisit kao masku iza koje posmatra okolinu čekajući pravi momenat da se razotkrije. Upravo taj efekat iznenađenja donosi joj pažnju i naklonost publike.

Sa Vesanom Kaselom bila je skoro petnaest godina. Imaju dvoje dece i kad su se razveli to je za Evropu , ili makar za Pariz, bilo skoro kao kada su se Bred Pit i Anđelina Džoli rastali. Dok su bili zajedno, Beluči je tvrdila da su oni potpuno različite životinje. Da nemaju iste prijatelje ni ista interesovanja, da žive u dva drugačija sveta. Živeli su odvojeno, povremeno su bili zajedno. Dugo godina su tvrdili da je to dobra formula, da je i za decu to dobro. Pa ipak su se razveli i nastavili svako svojim putem. Ove godine su se zajedno pojavili u Kanu kad je njihov zajednički, sad kultni film, Irreversible, imao ponovljenu posebnu projekciju. Naime, ceo film koji prikazuje spelt događaja u obrnutom redosledu, prikazan je hronološki. Dobio je još mračniju verziju a poznati par je ponovo dobio veliku pažnju publike. Ona u crvenom, D&G looku, on u crnom, polusportskom, mladalačkom. Svako u svom svetu.

Kasel i Beluči imaju dve kćerke. Starija, Deva, krenula je majčinim putem, bavi se modelingom, još uvk stidljivo.

Monika Beluči igra i u serijama. Francuska serija na Netflixu Dix pour cent, odnosono Call my agent, govori o agenciji za talente. Smatra da dobre serije kao Big little lies daju prostora za dobre uloge, posebno glumicama. Igra i u izraelskom špijunskom serijalu Pauk u mreži pored Bena Ginzlija. Nije se oprobala samo u pozorištu.

Monika Beluči se ne eksponira preterano, a posebno čuva privatni život. Živi u Parizu, Rimu, Lisabonu, a glasa u Italiji. Na Nedelji mode u Parizu 2018. godine, pojavila se sa markantnim petnaestak godina mlađim dugokosim dečkom, Nikolasom Lefebrom, francuskim vajarom i bivšim manekenom. Iako im je ovo bilo prvo javno pojavljivanje, francuski mediji tvrde da je par zajedno od 2017. godine. Glumica je potvrdila da nisu više zajedno, od sredine prošle godine, ali da su ostali prjatelji za ceo život. Lefebr je bio jedini muškarac s kojim se Beluči pojavila javno od razvoda s Kaselom.

Kad je boravila u Beogradu, Beluči je dala i jedan zapaženi TV intervju. Bilo je fascinantno kako, sa nenapadnom šminkom, u jednostavnom jednobojnom odelu, dominira scenom na kojoj je prvi put. Videlo se da su svi u studiju opčinjeni – od voditelja do muzičara i publike. Svi su se složli da je to bila jedna od retkih prilika da vidimo na našem tlu jednu pravu, veliku zvezdu na delu.

Godinama je bila zaštitno lice kozmetike Dior, sarađivala je i sa Niveom. Tvrdi da plavu Niveu kremu žene u njenoj porodici koriste generacijama. Koristi i sofisticirane D&G ruževe, mirise i Dior kreme. Monika Beluči je primer kako lepo i dostojanstveno žena može da stari, a ostane lepa.

J.M.