Razgovor o lepoti – Alesandro Mikele, kreativni direktor brenda Gucci Imperija lepote / Parfemi

Godinama unazad, najveće modno iznenađenje zove se Alesandro Mikele. Ovaj neobični, renesansni umetnik uspeo je da šokira i osvoji simpatije modnih arbitara elegancije. Uspeo je u nemogućem. Zahvaljući njemu štreberski šik ušao je u modu na velika vrata. Njegova energija, dinamičnost i sveže tumačenje prepoznati su kao važni za budućnost modne industrije koja je počastvovala Alesandra brojnim nagradama. Povod za razgovor sa ovim velikim umetnikom je novo parfemsko čedo sa potpisom Gucci – Bloom.

Rođen u Rimu 1972. godine, i odrastao je u Večnom gradu. Sa urođenim smislom za lepotu, zahvaljujući majčinoj ljubavi prema filmu i očevom interesovanju za skulpture, kao tinejdžer učestvovao je u mladalačkoj kulturi postpank Evrope. Interesovanje za ulične stilove i danas je vidljivo u njegovim kreacijama. Posle studija kostimografije na Akademiji za kostim i modu u Rimu, pridružio se italijanskom brendu trikotaže Les Copains. Zatim je, krajem 90-ih dok je radio za Fendi pod vođstvom Karla Lagerfelda i Silvije Venturini Fendi, pomogao ovoj modnoj kući da postigne zavidne rezultate na polju kožne galanterije. Tom Ford ga je preoteo da dizajnira tašne za Gucci 2002. godine, i od tog doba radi za ovaj brend. Postao je pomoćnik dizajnerke Fride Đanini u i kreativni direktor Richard Ginori (čuvenog italijanskog proizvođača porcelana kog je Gucci kupio) u 2014. godini, da bi 21. januara 2015. godine bio pozvan na funkciju koju i danas obavlja.

Danas, on je odgovoran za sve Gucci kolekcije, proizvodne kategorije i globalni imidž brenda. Alesandro na jedinstven način shvata i uvažava istorijske kodove ove modne kuće – u kombinaciji sa sopstvenim savremenim senzibilitetom stvorio je privlačnu novu sliku brenda. Njegova nadasve originalna i eklektična vizija nastavlja da se razvija na radost onih koji već poznaju Gucci i onih koji ga tek upoznaju.

Kada ste razmišljali o svojoj prvoj mirisnoj kreaciji za dame, kakavu ste ženu imali pred očima? Kome ste namenili Gucci Bloom?

Želeo sam da stvorim parfem koji se intimnim jezikom obraća različitim ženama. Bloom nije za jednu ženu nego je za mnoštvo njih. Zato ga predstavljaju tri veoma različite žene, njihova mladost povezana je sa energijom nove generacije. Svet žena je prostran, prepun osoba koje drugačije žive i razmišljaju. Žene bi trebalo da imaju drugačiji ženstveni prostor koji nije nužno povezan sa muškim svetom. Ovo je miris za žene koje više razmišljaju o stanju svog uma, o individualnoj interakciji, često su drugačije od ostalih.

Prvi parfem iza koga stojite, muški Gucci Guilty Absolute izazvao je snažne reakcije. Bloom je novo poglavlje u istoriji ženskih Gucci parfema. Kakav ste miris želeli da stvorite ovog puta?

Želeo sam bogat cvetni miris, odvažan miris koji vas transportuje u prostrani vrt prepun cveća i biljaka, kao buket izobilja. Vrt je lep poput žena: raznobojan, divlji, različit, u njemu ima svega. Gucci Bloom miriše na ovaj vrt kako bi vas preneo do mesto koje ne postoji.

Pakovanje je izuzetno prefinjeno, jednostavno i vrlo elegantno. Gde se pronašli inspiraciju za dizajn bočice?

Bočica nije ženstveno dizajnirana da bi zavela muškarce, nego da bi išla u korak sa ženama koje nose parfem. Retro i nežna zbog boje, sa jasnim, vitkim linijama, ona nije izrađena od providnog stakla, lakirana je i podseća na porcelan, jedan od mojih omiljenih materijala.

Kako biste ukratko definisali viziju koja stoji iza ove mirisne kreacije?

Vizija se ogleda u pojmu urbanosti i kako miris može da bude način putovanja u mesto koje ne postoji, koje je plod mašte – zapravo, ovo je nadrealna ideja o nošenju vrta kao što nosite parfem. Ovaj predivan, veličanstveni vrt vas svuda prati dok se šetate gradom, a grad zamišljam kao elegantnu, opuštenu damu koja sanja o prošlosti i budućnosti.

U reklamnoj kampanji za ovaj parfem pojavljuju se vaše prijateljice glumica Dakota Džonson, model Hari Nef i umetnica Petra Kolins. Recite nam nešto više o tome.

Kampanja predstavlja nadrealnu ideju o paralelnim i emotivnim životima koje žive tri žene u jednom gradu koji, putem mašte, može da se pretvori u vrt ili imaginarno mesto. Sećanje na miris pretvara šetnju gradom u maštovito šetanje engleskim vrtom. Unutar priče postoji veoma intiman trenutak između mirisa, života i odnosa koji imaju ove tri veoma savremene žene.


Proizvodi