Razgovor o lepoti: Igor Jeremić, blog Scentertainer Parfemi

Igor Jeremić, iako mlad, spada u ljude koji imaju ogromno znanje o parfemima. Ovog diplomiraniog psihologa i pokretača bloga Scentertainer pitali smo koje bi stvari trebalo uzeti u obzir kada birate parfem, zašto je važno koristiti originalne parfeme i kakvi su nastupajući trendovi u industriji mirisa.

Kako ste došli na ideju da pokrenete blog namenjen ljubiteljima parfema Scentertainer?

Ideja za blog o parfemima mi je pala na pamet na najneobičnijem mirisnom mestu, u gradskom prevozu. Šalu na stranu, blog je nastao kao vrsta digitalne ekstenzije moje strasti prema parfemima, svih mojih utisaka, misli i emocija koje su određeni mirisi budili u meni, a koje sam imao želju da podelim. A odlučila je i sugestija prijatelja kojima sam godinama unazad pomagao oko izbora parfema. Upravo taj miks strasti, edukacije i malih saveta otelotvorio se u onome što je sada Scentertainer blog.

Kada bi trebalo da izaberete jedan parfem koji vas najbolje opisuje, koji bi bio vaša mirisna fotografija, koji bi to parfem bio?

To bi bila dva parfema, Frapin 1270 koji bi reprezentovao ono što očekujem od života – note konjaka, suvog voća i orijentalnih začina upravo imaju pravi odnos hedonizma, konformizma i avanturizma koji meni prija. A Guerlain Shalimar je ono kakav sam prema spoljnom svetu – pretežno vanila, ali sa nekim neobičnim i pomalo bezobraznim podtonovima.

Koliko parfema trenutno koristite?

Dama se ne pita za godine, a ljubitelj parfema za broj parfema. Ali ako sam već prinuđen da kažem, neka bude da se trudim da ostanem u dvocifrenom broju.

Britanski Vog je u aprilskom izdanju čuvenu francusku parfemsku kuću Guerlain nazavo uspavanim lavom koji se konačno, posle deset godina, budi i predstavlja novi parfem koji će vrlo verovatno postati klasik. U pitanju je Mon Guerlain. Šta mislite?

Dobar potez. Ima tendenciju da se svidi i mlađima i starijima, uklapa se u projektovane trendove, a budući da je izborom Anđeline Džoli Guerlain krenuo u osvajanje svetskog tržišta, oba rešenja mi se čine kao prikladan izbor za tu misiju. Pošto privuku čoveka koji do tada nije znao za njih da se zainteresuje za brend, imaju više nego bogatu istoriju i široku paletu izvanrednih mirisa kojim će tog istog čoveka zadržati i vezati za sebe.

Nedavno je najpoznatiji parfem na svetu Chanel No5, dobio svoju najnoviju verziju, prilagođenu mlađoj publici Chanel N°5 L’Eau. Kakav je vaš stav prema rimejkovima parfemskih klasika?

Ambivalentan. Nekada nas parfemske kuće prijatno iznenade improvizacijama na temu, kao u slučaju A*Men flankera, nekada potpuno omanu (YSL L’Homme flankeri), dok je u nekim slučajevima to nemoguće oceniti. Kao u slučaju L’Eau. Onima oni koji ne vole klasičan Chanel, sviđa im se, dok okoreli ljubitelji petice ne vide nikakav spoj sa svojim višedecenijskim ljubimcem. Što se tiče mog stava, isti je kao i kad je u pitanju muzika, ponekad mi prijaju obrade već poznatih hitova, a ponekad stvarno želim da čujem nešto novo.

Uskoro na policama Jasminovih parfimerija očekujemo jedan revolucionaran, na našem tržištu potpuno nov proizvod, feromonsku kremu. Recite nam nešto o tome.

U pitanju je krema koju sam osmislio, a koja se nanosi na kožu pre prskanja parfema. Njena funkcija je da znatno produži trajanje parfema na koži, njegovu projeciju i teksturu, a zbog posebne mirisne supstance simulira feromonsko dejstvo na oba pola. Ali najbolje je da probate sami, uskoro ekskluzivno u svim Jasmin radnjama. Videćete, nećete moći da odvojite nos od mesta gde ste naneli kremu, a ni osobe oko vas. Mali savet: pažljivo koristite, vrlo je potentna.

Pred nama je sezona matura. Koje biste parfeme preporučili mladim devojkama, a koje momcima na pragu dvadesetih?

Veoma kompleksno pitanje, jer u tom periodu adolescenti najviše traže sebe, svoj izraz pa i u mirisnom smislu. Generalne smernice bi bile: za devojke, isprobajte Lolita Lempicka parfeme, imaju sve ono što bi trebalo da prati maturske toalete, zavodljivost, šarm i dozu misterije. Ako želite da mirišete damski, ali sveže i graciozno isprobajte Guerlain Aqua Allegora kolekciju, a posebnu pažnju posvetite Teazzurra, Pamplelune i Pera Granita parfemima. Ako, pak, želite ultimativnu eleganciju, onda je Chanel izbor za vas. Za devojke Coco Mademoiselle, a momke Bleu de Chanel. Novi Lalique parfem L’Insoumis savršeno odgovara svakom mladom momku, koji kao što samo ime parfema kaže, ne prihvata nijedno pravilo, sem da uvek mora mirisati savršeno.

Koje stvari treba uzeti u obzir kada birate parfem? Da li je važno u koje doba dana ga probate, da li je obavezno probati ga na koži i postoje li mesta na telu na kojima se parfem najbolje razvija?

Nos je veoma osetljiv i naši izbori okruženja pa čak i hrane mogu distorzirati našu mirisnu percepciju. Stoga bi moja preporuka za biranje parfema bili jutarnji časovi, ali ne prerano, možda par sati nakon buđenja. Nos je imao vremena da se resetuje tokom večeri i biće spreman za mirisne avanture u toku dana. Moj savet je da parfem koji vam se svidi na papiriću uvek probate na koži, najbolje u predelu podlaktice. Pustite da miris dolazi do vas, nemojte približavati ruke nosu. Samo tako ćete sprečiti da se nos navikne na parfem i da prestane da ga oseća. Vremenom ćete primetiti kako se razvija na vašoj koži, i ukoliko vam sve parfemske transformacije prijaju, a usput možda dobijete i neki kompliment, znate šta vam je činiti.

Zašto je važno koristiti originalne parfeme?

Ukoliko izuzmemo dosadnu pravnu regulativu, upotreba isključivo originala kupljenih od proverenih prodavaca parfema je imperativ ukoliko brinemo ne samo o tome kako mirišemo već i o svom zdravlju. Kopije parfema sadrže hemikalije jako niskog kvaliteta, antifriz, aluminijum pa čak i urin, što vodi do pojava akni, psorijaze, osipa i očnih infekcija. A da ne spominjem arsen, berilijum i kadmijum, a najčešće DEHP (Bis(2-etilheksil) ftalat) koji spada u jedne od najotrovnijih i najtoksičnijih supstanci za čoveka i glavne izazivače kancera. Važno je lepo mirisati, ali zdravlje je daleko važnije. Budite oprezni.

Koji parfem ni pod kojim uslovima ne biste poneli?

Mislim da je u pitanju parfem Veličanstvene izlučevine od ekscentrične niche parfemske kuće Etat Libre d’Orange. Iako koristi više nego prijatne mirisne note poput mleka i korena irisa, njihova kombinacija miriše poput svežih iznutrica. Ideja autora je bila da reprodukuju miris telesnih tečnosti. Diskutabilno je da li su u tome i uspeli, ali jedno je sigurno, nakon isprobavanja ovog parfema osećao sam se sve samo ne veličanstveno.

 

Momčilo Antonijević