Saveti stručnjaka za parfeme, Viktor Mihajlović, parfemski bloger Parfemi / U fokusu

Njegov Youtube kanal posvećen parfemima prati više od 25 hiljada ljudi. Posle dve godine postojanja dobio je značajno priznanje: proglašen je drugim najboljim parfemskim kanalom u Evropi. Viktora Mihajlovića, studenta Pravnog fakuteta u Beogradu, zamolili smo da otkrije neke male trikove i da da savete kako da pravilno biramo parfem.

Šta bi trebalo znati kada donosite odluku koji parfem odabrati?

Pronaći idealan parfem za neku osobu mnogo je lakše nego što se čini – potrebno je da primenimo odgovarajući metod. Konsultacije za odabir parfema uvek započnem sledećim pitanjima:

– Za koju priliku tražite parfem? Na primer za posao, za noćne izlaske, za zavođenje…

– Za koje godišnje doba bi vam trebao parfem?

U klipovima na mom Youtube kanalu detaljnije objašnjavam važnost ovakve klasifikacije mirisa, mada je ona u neku ruku i intuitivna. Kako? Jednostavno. U letnjim mesecima nose se sveže, morske i citrusne mirisne kompozicije, a u jesen začinjeni, drvenasti i blago slatkasti mirisi. Za poslovne situacije biraju se mirisi koji imaju manju auru i koji mirišu na čisto rublje, a za noćne izlaske koriste se parfemi sa jakom aurom, najčešće orijentalne mirisne strukture.

Da li je važno u koje doba dana probate miris? Da li bi ga trebalo probati na koži i postoje li mesta na telu na kojima se parfem najbolje razvija?

U letnjim mesecima je i te kako važno u koje doba dana probate miris, dok u ostalim godišnjim dobima nemamo tolike temperaturne razlike tokom dana. Ako tokom letnjeg dana probate parfem sa vanilom, on će biti nesrazmerno slađi nego kada ga testirate u hladnijem delu dana. Mirisaće toliko drugačije da ga možda nećete ni prepoznati. Isto važi i za lagane citrusne parfeme koji su napravljeni da rade na visokim temperaturama, a vi ih testirate tokom noći – tada neće trajati dugo jer oni zahtevaju toplotu kože da bi razvili optimalnu trajnost. Ne zaboravite da svačija koža ima unikatan miris, pa će stoga isti parfem, primera radi, mirisati totalno drugačije sa muške i sa ženske kože. Testiranje parfema na koži je najbolji način da se oseti kako se određeni parfem slaže s vama. Kako biste izvukli najbolju trajnost od vašeg parfema, preporučujem da ga nanosite na delove tela koji neće biti u dodiru sa nakitom ili ručnim satom zato što trenje značajno utiče na performanse parfema.


Zašto je važno koristiti originalne parfeme?

Odgovor se krije u toj reči – kad je nešto originalno znači da to ima neko poreklo, da je proizvedeno u skladu sa zdravstvenim standardima i da je prilagođeno nameni. Kada kupujete parfem u parfimeriji, vi na neki način kupujete i tu sigurnost da je parfem proverenog porekla i da nećete imati bilo kakvih problema pošto ga nanesete na kožu – što se ne može reći za kopije parfema.

Koji parfem nikad ne biste koristili?

Bilo koji parfem koji nema sertifikat o zdravstvenoj kontroli. Dovoljno cenim sebe i svoju kožu i verujem da bi svako trebalo da se vodi tim principom – imajući u vidu kakve sam slike imao prilike da vidim kada mi se pratioci jave sa kožnim alergijama prouzrokovanim nanošenjem neoriginalnih parfema.

Pre nekoliko dana vaš Youtube kanal je zvanično proglašen drugim najboljim parfemskim kanalom u Evropi. Šta je recept uspeha jednog Youtube kanala?

Hvala pratiocima kanala Eau de Viktor na stalnoj podršci bez koje ovo priznanje ne bi bilo moguće! Ako govorimo o tehničkim aspektima uspešnog Youtube kanala, bez obzira na tematiku, onda se cela priča svodi na redovno izbacivanje sadržaja – najmanje jednog kvalitetnog videa na nedeljnom nivou. Međutim, to zvuči mnogo lakše nego što zapravo jeste (produkcija jednog videa često može da potraje i do 12 sati) tako da je, imajući u vidu svakodnevne obaveze na poslu/fakutetu, zaista potrebna značajna snaga i energija da bi se održao kontinuitet. Ja tu snagu crpim iz moje neobjašnjive opsesije da shvatim i povežem razne mirisne kompozicije sa njihovim najboljim namenama u svakodnevnom životu. Parfem se zaista može koristiti kao alat koji nas može dovesti do cilja, kakav god on bio, dok umemo da ga koristimo na pravi način. S takvim pristupom sam uspeo da okupim publiku.

Kako ste došli na ideju da pokrenete blog namenjen ljubiteljima parfema?

S obzirom da sam imao veliku želju da istražujem mirise i bez obzira na činjenicu da se ne mogu naći u mojoj državi, jedan prijatelj iz SAD mi je poslao gomilu uzoraka fantastičnih parfema u paketu kako bih mogao i ja da ih iskusim. Mnoge sam probao prvi u Srbiji, pa sam odlučio da se odužim tom prijatelju tako što ću svoje reakcije na te fantastične parfeme snimati i objavljvati na internetu, kako bi oni koji nemaju sreće da ih probaju mogli da steknu utisak o kakvom mirisu se radi. Ta ideja je prerasla u ostvarenje želje da obrazujem ovo područje na temu parfema i da delim iskustva, putovanja po parfemskim sajmovima i razgovore sa nekim od najboljih parfimera na svetu. Neke od njih sam naučio da na kraju videa pozdrave moju publiku na našem jeziku!

Šta vas najčešće pitaju pratioci?

Često ih interesuju dugotrajni parfemi koji privlačno utiču na suprotan pol. Sve više ljudi prestaje da posmatra parfeme kao pitanje lične higijene i počinje da na njih gleda kao na afrodizijak – što je svakako korak u dobrom smeru, ali daleko od toga da se parfemska avantura tu završava! Uvek se trudim da što više obratim pažnju na ono što publika želi da vidi i čuje, pa stoga doziram sadržaj u skladu s tim.

Koje su najčešće greške kad su parfemi u pitanju?

Prema mom mišljenju najveća greška nastaje u trenutku kada pomislite da neki parfem možete da nabavite jeftinije nego što on košta. Često se takve ponude maskiraju u ponudu takozvanih original tester parfema. Vodite se time da ako zvuči previše dobro da bi bilo istinito, vrlo verovatno se radi o prevari i o prodaji kopije. Prevaranti polažu nade u to da vi poverujete da ćete za desetostruko manju cenu kupiti parfem zato što je neko na njemu napisao reč TESTER. Čuvajte se toga, pravio sam nekoliko videa na ovu temu gde ulazim u detalje, u slučaju da želite da se bolje obrazujete na temu zaštite od ovakvih prevara. Ali ukratko, kupujte parfeme u radnjama gde dobijate fiskalni račun i šanse da budete prevareni će vam biti ravne nuli.

Koji parfemski klasik vas savršeno opisuje?

Odlično pitanje! Parfemski klasik koji mene trenutno opisuje bi bio Guerlain Heritage. S obzirom da nije toliko popularan na ovim prostorima potrudiću se da objasnim i zašto. Nisam upoznao osobu koja mi je rekla da joj se taj parfem dopao na prvu loptu. Često miris tog parfema opisuju kao miris preozbiljnog, hladnog i distanciranog biznismena. Međutim, ubrzo vam se taj parfem ureže u pamćenje i na neki čudan način tera vas sa ga stalno njušite, kao da izaziva zavisnost pa uskoro ne možete zamisliti svoju kolekciju bez njega. Ja sam tako zavoleo Guerlain Heritage, a verujem da je na sličan način dosta ljudi zavolelo mene.

Da li ste razmišljali o tome da kreirate svoj parfem?

Imao sam ponuda da kreiram parfem. Razlog zašto sam sve ponude odbio jeste što smatram da bi trebalo još dosta parfema da iskusim kako bih bio siguran šta želim da se nalazi u mom. S obzirom na ovakvo pitanje, časopis Jasmin može da objavi ekskluzivu: trenutno sam u procesu razvijanja parfemskih preparata koji neće nužno mirisati nego će moći da utiču na već naneti parfem kako bi se postigla željena dejstva. Toliko za sada mogu da otkrijem.