TVOJ PARFEM ZVUČI POZNATO Hrana za glavu

Retko koja osoba ne voli parfeme. Upravo zato parfemska industrija godišnje zaradi oko 30 milijardi dolara, a prodaju između 10 000 i 15 000 različitih vrsta parfema! U Francuskoj jedan čovek godišnje kupi 2-3 parfema za sebe i još 2 parfema za poklon. Kažu da nakon 5 do 10 isprobavanja parfema u jednoj parfimeriji, čovekov nos više ne može da prepozna i razlikuje mirise. Znači, ako biste želeli da saznate koja aroma najbolje pristaje vašoj ličnosti, morali biste četiri godine svaki dan da isprobavate 10 parfema. Međutim, već na kraju četvrte godine sigurno ćete zaboraviti prve kreacije i njihov miris. Ipak, ustanovljeno je da čovekov mozak može sa velikom tačnošću da zapamti, seti se i prepozna čak 50 000 različitih mirisa! Mnogo je ovakvih pojedinosti koje se znaju o parfemima. A da li znate kako nastaju njihova imena?

Različiti su kriterijumi po kojima proizvođači parfema, marketinški stručnjaci, vizionari i umetnici nazivaju svoju „svetu vodicu“. Najčešće su to stvari, ljudi, mesta, muzika koju vole ili ono što im je bila inspiracija za kreiranje mirisne note. Tako Mark Džejkobs sve svoje parfeme naziva po cvetovima koji ga inspirišu. Teri Migler svoj čuveni parfem nazvao je „Angel“ po njegovom rajskom mirisu, a Domeniko Dolče i Stefano Gabane inspiraciju često pronalaze u mirisima svoje rodne Sicilije, pa su jedan parfem i nazvali baš tako, „Sicily“. Brend Versaće je od svojih početaka tesno povezan sa grčkom mitologijom (glava Meduze Gorgone je logo ove kuće), pa je Donatela Versaće odlučila da muški parfem, koji je odmah postao hit, posveti drevnom bogu ljubavi i nazove ga Eros.

U poslednje vreme sve je dominantniji trend da poznati kreiraju svoje arome, koje nazivaju po sebi, svojim ljubimcima, bližnjima ili kako je to nedavno uradila Kejti Peri – po svojoj omiljenoj pesmi „Killer Queen“ od grupe „Queen“ čiji je veliki fan.

Takođe, mnogi se često utrkuju da izaberu što interesantnije i neobičnije ime kako bi privukli pažnju u okeanu konkurencije, dok se većina, pak, odlučuje za pojmove za kojima većina žena žudi, a u vezi su sa ljubavlju, emocijama, senzualnošću.

Ime može da asocira i na ono što nam stalno treba, nešto neprolazno kao što je Gerlenova „Mala crna haljina“, ali i na imena gradova koji bude lepu emociju i asocijaciju kao što su „Paris“ Iv Sen Lorana, „London Classic“ Barberija, „Roma“ Laure Biađoti i mnogi drugi.

Ali, sa druge strane, jedan od najpozantijih parfema našeg doba, „Chanel No 5“, dobio je ime na veoma pragmatičan način. Iza njegove kreacije stoji, naravno, neverovatna Koko Šanel koja je želela da napravi parfem koji će mirisati na ženu. Kada su joj doneli nekoliko uzoraka, ona je izabrala onaj pod brojem pet i tako je najpoznatiji parfem kršten!

Kako god da se parfem zvao, stručnjaci kažu da su nam najprivlačniji partneri oni koji mirišu sasvim drugačije od nas! Tako da bi partneru trebalo kupovati suprotan parfem od onoga koji se nama sviđa, ma koje mu ime bilo!